Saturday, March 19, 2011

Tinggal Kenangan...

Assalamualaikum.. sedang aku dok rilex2 tiba2 teringat kat kenangan kat asrama tahun lepas masa aku masih menuntut di Tingkatan 5.. aku bangga sebab aku senior kat asrama.. hahaha.. aku ni kira dalam ketegori yang paling famous dalam asrama tu.. hahaha.. bukan perasan dan nk bangga diri.. tapi tu adalah hakikatnya.. kalau ada masalah disiplin dalam kalangan budak2 hostel, aku la orang yang pertama akn dimaklumkan sebelum warden.. bangga gila aku masa tu.. kalau ada apa2 perancangan yang terbaru aku la orang pertama yang akn menyumbangkan idea untuk aktiviti kat asrama tu.. nk dijadikan cerita, ada la h satu hari tu, kitaorang stil dalam minggu orientasi asrama lagi.. masa tu aktiviti sebelah malam.. aku ditugaskan untuk cek setiap bilik untuk memastikan x dak orang atau pun mana2 penghuni asrama yang tidak mengikuti aktiviti pada malam itu.. hahaha.. aku dengan bangganya telah menjalankan rondaan tu.. hahaha.. tengah2 dok ronda, tiba2 aku dikejutkan dengan bunyi something.. uish.. berderau darah aku dibuatnya.. sat aku dengar macam orang gelak, sat aku dengar orang dok nangis.. huish.. meremang bulu roma aku, beb.. hahahaha.. tapi... secara tiba2 semangat berani aku tu muncul... jadi aku pun pegi la cari mana arah suara itu.. bertambah degupan jantung aku bila nampak sekujur tubuh berpakaian puti terbujur kaku di hadapan aku.. masa tu... aku dah pengsan bila tubuh serba putih tu bangun dan bagi salam kat aku.. lpas 2 aku tak tau apa yang dah jadi.. sedar2, aku dah ada atas katil dalam bilik kat asrama.. warden n pengawas serta ahli2 bilik aku mengelilingi katil aku.. hahaha.. mereka semua bersama-sama ketawakan aku.. mereka gelarkan aku 'Minah Pengecut'.. masa tu bdn aku rasa nk demam ja.. jadi aku x kisah bila mereka ketawakan aku.. sedih o.. 'benda' tu masih menghantui aku bila aku ingatkan balik..

No comments: