Friday, June 17, 2011

Hak Atau... Ketamakkan...

Assalamualaikum..
Pernah dak hampa terfikir...
Terfikir tentang hak...
Kekadang aku terfikir gak...
Orang yang sesibok sangat dok pertikai pasai hak tuu sebenarnya diri tuu benar2 nk pertahankan hak atau mengamalkan  ketamakkan semata-mata??
Aku benar2 x puas hati sebenarnya tentang something yang melibatkan HAK.. 
Bila disebut tentang hak, aku akan melenting x tentu pasal..
Sekarang aku tengah mencari maklumat tentang hak seorang anak dalam megembalikan hak yang x pernah dia dapat sepanjang kehidupannya.. Bila difikirkan balik, adakah aku tamak dalam mempertahankan hak aku?? Benarkah tindakan aku dalam mempertahankan hak aku nii.. Hak yang aku tuntut bukanla Hak HARTA.. tapi HAK aku sebagai seorang anak..
Bukan aku nk ketengahkan bahawasanya aku nii nk curahkan suma hal peribadi aku, tapi sekali sekala terlintas di fikiran untuk berkongsi.. sapa tau ada pendapat2 daripada someone yang boleh diguna pakai.. Okla.. nnt2 la pulak aku akan bahaskan isu nii lagii.. bila dok saja2 nii otak dok pikir la pasai Hal ni.. Hal yang x kan selesai.. lain kali la aku explain..
Tamat.. Maaf pendek bebenor entry kali nii..


Adakah aku akan bersikap tamak seperti Encik Crab???

No comments: