Wednesday, July 20, 2011

Sana.. Sini.. Situ..

Best lorh hidup di Ipt.. tapi, ssgh sikit.. sabar ja bebanyak.. tabah jaa.. kawan2 pon memacam fiil.. kadang2 mencabar kesabaran aku sebagai insan yang lemah nii.. waktu kuliah tak payah cakapla.. bising je memanjang satu kels tuu.. sementara nak tunggu lecturer mai.. kat sini, lelaki lebih ramai dari perempuan.. redha jaa.. hakikat kot.. kat sekolah perempuan lebih ramai dalam sesi p&p.. tapi lain di ipt.. terkejut aku bila llki lebih ramai daripadaa kami si hawa.. adatla kot.. disebabkan ramai llki, kami terpaksa bergabung wat group dalam menyiapkan kami punya tugasan.. aku redha ja.. satu group 5 orang.. cuma aku ngan budak Pahang ja perempuan.. member aku untuk tugasan lagi 3 orang tuu adalah llki.. dasyat kan?? kadang2 penat nak gadoh ngan depa dalam perbincangan.. tapi lama kelamaan, kami cuba untuk saling faham memahami.. tuu la.. kadang2 terfikir, aku ni mmg dah dewasa.. aku patut berdikari.. aku x leh bergantung harap ngan orang lain dalam menjalani hidup aku sebagai seorang siswi.. erm, batas pergaulan aku turut terbatas.. x  sama ngan alam sekolah menengah dulu.. dulu boleh dok melawak.. la ni, kat kolej dah x leh dah.. kalau ada pon gurau2 macam2 tuu ja.. tak dakla lebih2.. kang x pasai2 kena gosip.. bukan takat kena gosip, kena punish lagi kot.. aku cukup seriau ngan suasana macam nii.. x leh nak bergaul bebas ngat.. erm.. aku kat sini dah jadi seorang yang sangat pendiam.. nak gelak banyak2, tunggula aku balik kg.. aku gelak puas2 bila aklu balik kg.. kat sini nak kena control sikit lorh perangai.. aku bukan nak jadi hipokrit, tapi aku cuba mengubah sesuatu yang patut aku ubah bila dok kat tempat orang.. aku harus sedar kat mana aku berada.. kadang2 aku rasa x adil.. tapi kadang2 gak aku rasa hidup ni adilla.. aku boleh ubah penampilan dan diri aku.. corak kehidupan.. dari yang gila2 kepda yang serius.. la nii, aku pegang prinsip, "ada masa kita melawak, ada masa kita serius"..

2 comments:

Prinzcy Syida said...

x ada sapa x bagi gelak, gelak la~~~

Cik Nisa said...

ala, x lehla kak, syida.. sat g kena sampok pulak.. nisa nii dahla gelak tak ingat dunia.. ~~~