Monday, July 25, 2011

Sedih yang Merundum Jiwa..

Assalamualaikum.. alahai.. x lama g kan nak sambut Ramadhan.. aku sedih lorh berada di perantauan.. huhuhu.. mak ayah msti rindu gila kat aku.. aku kan suka jaa cakap banyak dalam memilih juadah berbuka puasa.. tahun nii msti mak terutamanya akan sunyi ngan ketiadaan aku. tapi. yerla.. pas nii mak akan rancang juadah berbuka posa sorang2.. erm.. sedihnya.. aku mmg teringin nak balik kg tapi yerla jarak jauh ngan masa cuba memisahkan kebahagian aku di rantau orang.. erm.. kalau la Jumaat aku x der kelas ngan aktiviti kokurikulum, dah lama la aku ambik tiket balik Kedah.. kalau bertolak Jumaat malam mesti sampai Kedah pagii.. pas tu, terpaksa rushing untuk bertolk dari Kedah Ahad pagi.. erm.. sampai malam kat Melaka.. besok awal2 pagi ada kuliah.. huhuhu.. penat la.. jadi aku ambik keputusan untuk x balik kg posa nii.. biar raya je la yang jadi titik pertemuan aku ngan famili aku yang tercinta.. tengah2 dok create entry nii, air mata aku x dapat la nak dibendung.. aku sedih sangat.. aku terkenang kan mak ayah aku.. aku nak call dorang tapi sebak nii x dapat nak dibendung untuk aku meneruskn bicara aku.. hanya sedu n sedan yang menghiasi.. aku x nak laa.. nnt mak aku terutamanya sedih dengar suara aku.. aku nii cepat touching.. tapi aku x la rasa dirundum riindu sangat.. kat sini, aku dimanjakan oleh abg, kawan2 n lecturer aku juga.. aku suka sbb dorang suka bagi kata2 semangat kat aku.. erm.. buat pertama kalinya aku berada di rantau orang n jauh daripada perhatian mak ayah.. aku rindu ngan leteran mak aku.. aku rindu ngan gurauan ayah aku.. aku rindu nak gadoh ngan adik llki aku la.. x happy hidop aku tanpa mereka.. kat sini juga, bila tiba hari minggu, pasti abg aku yang dok kat Sg. Udang datang menjengah aku.. baru2 nii aku call kat abg aku cakap lapar durian.. erm.. alhamdulillah aku x la kempunan.. dalam pukul8 malam after waktu pejabat abg aku mai hantar buah durian kat aku.. happy sangat aku dibuatnya.. malam tuu aku tidor ngan lenanya.. walaupun abg aku yang nii tegas, tapi ternyata terselit gak rasa sayang n kemanjaan dalam diri dia untuk memanjakan aku.. aku bersyukur kepada-Mu Ya Allah kerana memebri orang2 yang sentiasa menyayangi aku..

No comments: