Monday, August 01, 2011

Hari Pertama Puasa di Tempat Orang..

Assalamualaikum.. celik2 jaa mata ingat nak update entry.. ermm.. walaupun aku masih lagi demam, aku gagahi segala kudrat yang ada untuk menjalankan ibadah puasa.. semalam, alhamdulillah aku dapat melaksanakan Solat Sunat Terawih dengan jayanya.. Andai aku yakin pada diriku, insyaallah aku dapat laksankan dengan sebaiknya.. aku bangun bersahur seawal pkul4 pagi.. bangun minum air dan makan ubat.. sedih sangat.. selalu, mak akan prepare kn makanan untuk sahur.. nasi tengah panas2.. wah!! mmg membuka selera sahur setiap pagi.. tapi, pagi tadi hanya air sejuk dan sekeping roti menemani sahur aku.. aku Redha.. fikiran aku mula ligat mengenangkan rakyat Somalia yang kebuluran.. aku kembali memuhsabahkan diri aku.. erm, bersyukur aku kepada Allah S.w.t kerana cuaca pada hari ini x la panas sangat macam selalu.. k la.. nak siapkan assigmnt.. jumpa nnt.. hehehehe.. hilangkan kesedihan, hiasi dengan keinsafan..

No comments: