Thursday, August 04, 2011

Nape la Jadi Macam niii..

Assalamualaikum.. sekarang saya dalam dilema.. dilema sebab orang lain punya masalah.. aku rasa aku patut rasa dilema kawan aku.. sama2 merasa dan berkongsi suka dan duka. alahai.. aku x sangka yang hidup dia sendiri adalah perit.. bila direnung-renungkan balik, aku patut  rasa bersyukur sbb punya famili yang stabil dan sentiasa memberi apa saja yang aku pinta.. bukan aku x bersyukur selama ni, tapi perkara ni buat aku kembali memuhasabahkan diri aku.. aku gelarkan dirri dia Ariell.. dia budak Kelantan.. erm.. dia bukannya datang dari keluarga yang senang.. dia baru saja kehilangan orang yang tersayang iaitu ayah dia.. dia adalah anak lelaki sulung.. bawah dia ada lagi lima beradik.. kesian sangat.. mak dia keje kat kantin sekolah jaa..pendapatan mak dia cume rm15 sehari.. kesian la.. aku baru first time dengar kehidupan seperit ini.. herm.. sesungguhnya aku patut bersyukur dengan apa yang aku miliki.. contohnya, apa yang aku nak hari ni, msti aku dapat.. tapi Ariel, tunggula dalam dua atau tiga minggu lagi baru dia dapat.. urm.. ksian dia.. aku x sangka orang seceria dia punya masalh yang sebegitu.. hari nii, dia bagi tau aku dia nak berhenti belajar.. Ya Allah.. terperanjat aku ngan berita nii.. bila ditnya, kewangan adalah masalahnya.. alahai.. bila aku dengar latar belakang kuarga dia, baru aku tau keperitan dia.. x sangaka Si Ceria ini memendam seribu keperitan.. sekarang aku tak tau apa yang aku dapat tlg dia.. dia jenis x nak cite masalh dia kat orang lain..

No comments: