Wednesday, August 10, 2011

Mengapa Harus Begini??

Assalamualaikum.. dah lama aku x update entry aku, kan?? hari ni, aku ambik masa rehat aku untuk update entry aku kali ni.. Aku sedih sangat bila malam kelmarin, lpas berbuka puasa aku hampir pitam.. mulanya aku happy2 jer ngan roomate aku.. km ready untuk berbuka yang tinggal hanya beberapa minit jaa lagi.. malangnya, belom sempat nak berbuka, kepala aku sakit.. berat sangat rasanya.. aku mmg x dapat nak imbang badan aku.. aku serta merta berlalu ke katil aku.. urm.. x bape lps tuu aku dibawa ke Hospital Alor Gajah.. Ya Allah, masa tuu aku cuma terbayang kat mak aku jaa.. dia ja memahami aku.. slpas beberapa ketika, doktor yang bertugas datang untuk berikan rawatan.. alahai, satu benda yang buat aku terkejut ialah bila doktor tu cakap aku kena darah tinggi.. alahai.. rasa lemah lagi tubuh aku.. kenapa jadi macam nii??? selama ni aku tak pernah ada apa2 penyakit.. kenapa nii?? bila jauh di rantauan, jadi macam nii.. aku tabah jaa.. menangis gak aku bila doktor cakap macam tuu.. urm, slpas diberi satu suntikan aku kembali ke kolej kediaman.. aku tidor macam bayi.. sampai sahur pon aku x bangun.. roomate aku x kejutkan aku.. dorang ckp dorang siankan aku.. alhamdulillah, aku dapat roomate yang sangat prihatin.. hari nii baru aku bg tau mak yang aku x sihat.. aku dengar suara mak serak.. aku tau mak nangis.. mak kata, mak minta maaf sbb x dak kat sisi aku masa aku perlukan mak.. aku jadi sebak.. rupa2nya, mak dapat rasa kan ssuatu malam aku x sihat tuu.. Ya Allah.. bertapa kuatnya naluri seorang ibu.. Minggu depan ada appoinment ngan doktor.. kena cek tekanan darah lagi.. nnt abg mai ambik..

No comments: