Friday, April 20, 2012

Muhasabahla..

salam.. kenapa kita sukar mengubah diri kita untuk menjadi yang terbaik?? orang lain aku xtau.. tapi kalau diri aku sendiri.. aku dapat rasai bahawasanya aku sukar mengubah diri aku sendiri untuk menjadi yang lebih baik.. kenapa aku jadik macam ni?? adakah setiap manusia sama saje ngan aku.. aku keliru dengan diriku..siapa aku di mata Allah?? aku hanya insan biasa yang sedang berusaha untuk mancari jalan yang diredhaiNya.. tapi mengapa sukar benar aku untuk menemui jalan itu?? besarkah dosa hambaMu ini hinggakan sukar membuat perubahan terhadap diri sendiri?? aku sedar.. aku hanya orang biasa yang masih bertatih untuk mencari keredhaanNya.. sekarang aku sedang berusaha dan berusaha untuk menjadik yang terbaiik.. untuk menjadi seorang insan yang sedap di pandang pada mata manusia dan sedap di pandang pada mata Allah.. InsyaAllah azam aku kini ingin menanam perasaan cinta akan Allah SWT dan sentiasa menjaga batas2 pergaulan n tutur kataku terhadap orang lain.. InsyaAllah... aku harap aku bisa merubah diriku untuk menjadik yang terbaikk.. berusaha dan terus berusaha..

No comments: