Friday, May 11, 2012

Sakit tau tak??

Assalamualaikum dan selamat pagi.. sedar x sedar hari ni dah hari Jumaat dah kan.. kejap jer mase berlalu.. semalam, malam Jumaat.. Ayah dan adik p surau.. tinggal la aku ngan mak ja kat umah.. mak bukan x mau p surau tu.. nak p.. tapi x kan la mak nak tinggal anak pompuan dia sorang2 ja kat umah kan??? jadik mak temankan aku kat umah.. lagipon dalam pukul9 malam Fatiyah akan datang umah aku untuk bermalam kat umah aku.. wah!!! steady r semalam.. pukul1 pagi baru tidoq tau.. sementara nak tunggu Fatiyh mai n ayah balik dari surau, aku dok la berborak ngan mak aku smbil dengar lagu2 menarik daripada radio comelku.. hehehe.. kenapa aku cakap comel?? ha, comel sbb warna dia menarik.. warna biru laut tau.. heheheh..~~ ok la berbalik pada cite.. smlam tetiba jari aku terasa x selesa.. belek punya belek, aarrrgggghhh.. cincin tu ketat sangat tersemat kat jari manis aku.. apa lagi.. melolong la aku... mak aku soh aku p sabunkan jari tu bagi senang buka cincin tu.. tapi  x berjaya gak.. aku macam besa la.. hanya mampu menagis.. gerun la.. kalau x boleh tanggalkan nnt x pasal2 kena potong jari aku yang comel ni.. huhuhu.. walaupon dah taruk sabun, la ape la semua segala bagai... masih tak berjaya.. walaupon sedang menangis, sempat g aku membebel.. "tu la mak, orang dah cakap orang x suka la pakai cincin segal bagai ni, mak beli an jugak.. tengok pa dah jadik," aku mengomel.. mak aku x cakap pape.. just dengor je.. tetiba aku tengok mak masok ke dalam bilik dan bawak kuar minyak rambut aku.. ape g ni?? urmmm.. mak sapu minyak tu kat jari manis aku... pastu berusaha untuk tanggalkan cincin tu.. sakit woooo... menagis2 melalak aku di buatnya tau.. =) besala.. nama pon sakit an?? hehehe... tarik punya tarik.. alhamdulillah.. akhirnyaaaa!!!!!!!!!! berjaya jugak cincin tu d tanggalkan daripada jari manis ku.. sampai pagi ni masih kelihatan pergelangan jari ku bengkak dan memerah.. huhuhu.. ayah aku da bising la.. ayah cakap aku makin berisi tu yang cincin yg dulunya longgar dah ketat.. huh, usha2 balik, x derla chubby sangat jari aku ni.. huurrmmm.. dalam proses nak beli cincin lain... tapi best gak ak neges semalam.. mak pujok.. hahahahaha.. ok la.. setakat ni ja celoteh aku d pagi Jumaat.. =)


sakit wooo... memang nages aku semalam..


No comments: