Saturday, February 26, 2011

biar betul!


assalamualaikum.. aku sekarang ni tengah bingung ngan someone.. dia ni adalah sahabat lama aku.. kitaorang dok sekolah rendah sekali dari darjah3 sampai darjah6.. bila naik je menengah kami berpisah.. dia dengan haluan dia dan aku dengan haluan aku sendiri.. aku ni x dak la pandai sangat.. sebab aku x pandai 2 la aku melanjutkan pelajaran aku kat SMK Kuala Nerang.. manakala dia telah melanjutkan pelajaran kat sebuah sekolah agama kat Kodiang katanya.. nk dijadikan cerita, adik dia yang tahun ni nk menduduki Spm Datang mendaftar tuisyen kat tempat aku bekerja sekarang.. erm.. aku sekarang bekerja kat sebuah tempat dekat ngan area rumah aku sementara tnggu result.. aku x sangka yang tujuan adik dia ambik nombor hp aku ialah nk bagi kat abg dia..aku ingatkan adk dia nk ambik nombor hp aku untuk nk tanya jadual tuisyen nnt.. tp aku silap besar.. adk dia ambik kesempatan ni dengan memberikan nombor aku kat abg dia.. tb2 pada suatu hari aku dapat satu 'misscall' dari satu nombor yang aku x kenal.. dia perkenalkan diri dia.. mula2 tertanya gak aku.. sapa ek mamat ni.. tp bila dok fikir2 baru aku ingat dia adalah kwan sekolah rendah aku dulu.. mula2 bestla sbb dapat berhubung ngan kwn lama, tp di sebalik pertemuan ni rupa2nya ada something yang x kena.. di sebalik berhubung melalui sms n panggilan telefon, mamat ni ada niat len.. baru aku faham.. hampa faham2 la ngan niat dia tu.. aku ni nk dikatakan prejudis x kot.. tp ramai org cakap aku ni prejudis.. msti hampa nk tau aku ni prejudis tentang apa, kan? aku ni seorang yang x boleh menerima kehadiran seorang llki yang terlalu baik kepada  aku.. mmgla kita diwajibkan memilih pasangan hidup yang baik dan berakhlak mulia, tapi pada aku, klau ada jodoh x ke mana.. mamat ni alim sangat.. 2 yang aku x dapat nk terima dia dalam hidup aku.. pada aku, llki yang alim selalunya akn kwin 4.. 2 yang aku x mau!!! kan ke llki ada kuota hingga 4 untuk beristeri??? aku x nak.. huhuhuhuhuhuhu..

2 comments:

Miss Syida said...

melankoliknya~~~

Cik Nisa said...

baru ada simboliknya... hehehehehe..