Saturday, April 02, 2011

salahkah aku?

Assalamualaikum.. percaya atau tidak, sekarang ni dah pun bulan 4.. macam x percaya ja.. pejam celik- pejam celik aku dah pun nk p sambung belajar.. dah lama aku x menghadap buku belajar ni.. tapi sebelum nk melangkah ke alam universiti nestilah kita kena wat keputusan yang terbaik untuk ambik kos pilihan, kan?? nk dijadikan cerita, aku  telah mengambil keputusan untuk menyambung pengajian aku ke Kolej Risda dalam jurusan Diploma Pengurusan Ladang.. daripada x pernah terfikir tentang hala ni akhirnya.. jurusan ini menjadi pilihan aku.. ternyata, keputusan ini mendapat tentangan daripada orang tua aku yang ingin aku menjadi seorag doktor dan memilih jurusan perubatan.. sebenarnya.. perubatan bukan taste aku untuk smbung pengajian aku ni.. walaupun di peringkat sekolah menengah aku di aliran  sains tulen.. perubatan bukanla pilihan aku.. sekarang.. aku berbelah bagi dalam membuat keputusan halatuju dan jurusan pilihan aku untuk melangkah kaki ke alam unuversiti.. terlalau banyak tentangan dan halangan di hadapan.. berjayakah aku untuk kekal dengan jurusan ini sebagai pilihan aku?? walhal.. tanpa restu orang tuaku?? hanya Allah yang Maha Mengetahui..

No comments: