Tuesday, January 01, 2013

Entry Tahun Baru 2013

Assalamualaikum.. apa khbar semua blogger?? harap2 sume sihat la.. maklum la hari ni ialah hari pertama kita semua di tahun baru.. alhamdulillah.. semalam detik tahun baru, aku x der la kata keluar g tengok bunga api ke apa.. aku stay je kat kolej.. huhu.. kesian aku kan.. punya semngat orang keluar p tgk sambutan tahun baru, aku boleh pulak terperuk ja kat dalam bilik kat kolej.. hhuhu.. sempena tahun baru ni, pelbagai azam telah aku sematkan.. aku harap tahun ni aku capai apa yang aku impikan.. aku x nak jadik macam tahun 2012 yang lepas.. masih ada yang tidak dapat kucapai.. aku terlampau lalai dalam kehidupan aku.. hurrmm.. ok la.. sesape yang rajin bace azam aku, silakan.. hehehe.. disebabkan ni hari pertama tahun baru, maka ini lah entry pertama sempena tahun baruku ini..
berikut ialah keazamanku pada tahun ini 2013
** memastikan solat lima waktuku cukup (kecuali kena ABC)
** setiap kali lepas solat mesti baca Al Quran satu atau dua mukasurat
** tak melawan cakap mak ayah
** sentiasa menjadi yang terbaik terhadap mak ayah
** belajar untuk tidak menangguhkan apa saja kerja
** sentiasa buat sesuatu perkara dgn lebih awal/ buat persediaan awal
** setiap kali kuliah, catat point2 penting.. balik buat note kecil
** fokus dalam kelas
** datang 10 minit awal ke kelas
** jaga pakaian serta adab dengan orang lain
** kalau x faham segera pergi tnya pensyarah
** pandai bahagi masa untuk kua dengan belajar
** tidak boros dalam berbelanja
** berubah menjadi seorang yang lebih serius dalam pelajaran


:: yang lain2 atau lebih sedap dengar, azam yang selebihnya, biarla rahsia... thnks sbb sudi bacer.. =) ::

No comments: